måndag 8 augusti 2011

Bilutflykt på 60 talet

Förr i tiden roade många sig med att åka på bilutflykt för att stanna vid en vacker plats och plocka fram stol och bord och fika. Jag som är född på 70-talet fick ibland följa med farfar och farmor på en sån tur även under tidiga  80-talet. Men fotot är från 60-talet. Jag har lånat det av min faster. På bilden syns från vänster - farbror Lasse, pappa Leif, faster Bettan och deras kusin Ulf. Stolar och bord är väl typiska för 60-70 talet då man skulle ha med sig hopfällbara möbler i bakluckan på bilen. Gasolköket på marken till vänster är också en klassiker. Ett sånt hade även min familj under min barndomstid. De unga var klädd som små vuxna med hatt och slips...:-) Those whore the days!

7 kommentarer :

  1. Underbar bild och bil. De små stolarna har jag precis fotat själv ska lägga upp dem snart, jag hittade dem på landet.

    SvaraRadera
  2. Japp, så var det. Ibland söndagskör vi längs småvägarna ut på landet, enda kruxet är att Jill är så himla åksjuk.

    SvaraRadera
  3. Men gu så stiliga ungdomar! ;)

    SvaraRadera
  4. Jag letar förgäves efter ett sånt campingbord till vår retrovagn. Hittade ett i Dalarna, men karln som sålde det ville ha nästan 500kr, vilket jag tyckte var på tok för dyrt:/ Härlig nostalgibild!

    SvaraRadera
  5. Helt enkelt underbart! Jag minns med :)

    SvaraRadera
  6. Härlig bild! Jag kan inte minnas att vi åkte iväg med bilen bara för att hitta någonstans att fika, däremot tillbringades alla mina sommarlov på campingsemester runt om i landet. Så de hopfällbara möblerna och gasolköket ligger mig varmt om hjärtat, tillsammans med härligt 70-talstält i gult och brunt och mysiga gosiga sovsäckstäcken.

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!