lördag 9 juli 2011

Täbyloppis och annat



Idag åkte jag och Porslinan till Täby loppis. Det var varmt. Riktigt varmt och en hel del folk. Tur att det fanns glass och kall läsk att köpa. Jag hittade en pall designad av Alvar Aalto för 40 kr. Lite repor på sitsen men i fint brukskick. Vill man ha den i nyskick, ja då får man lägga upp 1670 kr hos t.ex Svenssons i Lammhult.


Reijmyre glaslyktan fick jag av Porslinan redan på vägen till Täby, det tackar jag varmt för. Etsningen "Träd"  av Perolof Nilsson från 1975 föll jag för direkt. Damen som sålde den tipsade om raggninsrepliken " ska du med hem och titta på min etsning "....hi...hi...


De fyra glasunderläggen är från danska Laurids Lönborg, men de hittade jag på rundan i tisdags.Det färgglada tyget fann jag dagen efter på en "spontanloppis" utanför södra station på Södermalm där tre tanter stod och sålde prylar. Semestern är farlig för man loppar så lätt...;-) jag som skulle dra ner på inköpen...



8 kommentarer :

  1. Pallen ett fynd 40 kr. Tyget hur läckert som helst och de danska glasunderläggen är en stor favorit för mig. Grattis!

    SvaraRadera
  2. Fina fynd. Älskar glasunderläggen!

    SvaraRadera
  3. Känns någon plats bekant? :) http://www.famgus.se/Vykort/Norrbotten.htm

    SvaraRadera
  4. Jätteläckra gardiner! Och tack för idag, ännu en rolig loppisdag! :)
    Blev lite sugen på att åka till Grödinge Antik & Design i slutet av månaden, vad tror du om det?

    SvaraRadera
  5. Vilket himla fint tyg! Älskar färgerna! Jag jobbar för mycket för att hinna på loppis, men snart så... är så himla sugen på att fynda något rolig!

    SvaraRadera
  6. tyget hur kanon som helst. pallen ok men känns lite kommunal. vilka fina fynd du alltid gör :)
    kram från dalsland//

    SvaraRadera
  7. Glasunderläggen är bara för fina. kram

    SvaraRadera
  8. Åh, tygettygettyget vad jättefint!

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!