måndag 18 juli 2011

Kvalitetsloppis




Väl uppe i Norrbotten såg jag en skylt om en loppis och drog med mina "päron" dit. Och snacka om bra utbud!! Allt var rent och i toppskick och till hyfsade priser! Paret som höll i loppisen har den en gång varje sommar. När jag berömde deras loppis blev de glada och sa att vi har gjort det som vi önskar att alla loppisar kunde se ut. De hade även färgsorterat allt och höll till i en byagård i Harrbäcken, strax norr om Piteå. Jag vandrade runt flera varv innan jag slog till på ett par blåa ljusstakar från Rörstrand, en röd melaninbricka (för höstens ljus) och två roliga salt och pepparkar i Lego...de har jag dock inte fotat än. Min mor hittade ett Iitaala-glas som hon saknat i flera år efter en glaskrasch...

13 kommentarer :

  1. Det är alltid roligt att fynda. I morgon plnear vi en loppis-runda i grannlänet. hoppas att vi har samma tur!

    Hälsningar,
    Kristina

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen när det råder ordning och reda på loppisarna. Det skapar ju mer köpbegär. Tummen upp för det!

    SvaraRadera
  3. Vilken drömloppis! Rent och snygt och dessutom till ett bra pris. Jag hade tokhandlat!

    SvaraRadera
  4. Härligt, dit skulle jag vilja åka någon gång! Ljusstakarna är jättefina, jag har en lampfot och en vas i samma serie. :)

    SvaraRadera
  5. ser helt underbart ut! känns som att jag har missat något. jag har iofs varit på något ställe utanför pite men det var nog inte där. känner inte igen mig.

    jag måste dock säga att jag gillar när det är lite kaos så att man får rota efter fynden och sedan bli toklycklig när man hittar ett fynd dolt under något annat. loppisar där man får gå runt och öppna lådor och skåp är ljuvligt :D

    SvaraRadera
  6. Ser väldigt trevligt ut. Man blir sugen på att åka dit.

    SvaraRadera
  7. Det ser verkligen fint och trevligt ut och ljusstakarna jättefina.

    SvaraRadera
  8. Å tänk om alla loppisar kunde vara så där fräsha!!
    Jag ser några koppar som jag skulle vilja ha!!!Får väl dregla lite över bilden och hoppas att jag hittar dom en vacker dag!

    SvaraRadera
  9. Aha, den loppisen har jag aldrig varit på. Oftast så åker jag ju bara förbi Pite-trakten på väg norrut. Värt ett besök alltså.

    SvaraRadera
  10. Trillivippa: Visste jag sett ljusstakarna någonstans...de kan bli dina, om du vill :-)
    Tack för alla kommentarer. Nästa gång denna loppis kör är nästa år i juli. Vilken helg vet jag ännu inte.

    SvaraRadera
  11. Jag bor ju i Västerbotten, så jag måste komma ihåg att lägga in i almanackan att jag ska åka dit på loppis nästa sommar! :)

    SvaraRadera
  12. I år har vi öppet 9-12 juli! Välkomna!

    SvaraRadera
  13. Kvalitetsloppis i Harrbäcken kör vidare sommaren 2015, tionde året. Öppet 9-12 juli kl 11-18. Välkomna önskar Anders och Inger med vänner.

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!