torsdag 7 juli 2011

Hackman

Dessa underbara kastruller från finska märket Hackman såg jag i en tidning. Serien kallas "Sommar" och de finns som gryta, kanna, kastrull och durkslag. Eftersom att Iittala markadsför Hackmans produkter så stegade jag in i deras butik på Götgatan och frågade efter "Sommar". Chefen tittar i produktionspärmen (eller vad det heter) och säger sen, nej de markadsförs inte i Sverige. Men"vadå sa jag, en svensk tidning skriver om dem men de finns inte att få tag på??"...hon höll med om det lät märkligt och skulle kolla upp det "till veckan". Innan dess har jag förmodligen redan beställt en via nätet. Vad gjorde man innan internet....? (gjorde långkok hela kvällarna?? ;-) So long!

7 kommentarer :

  1. Den serien såg jag i Gustavsberg förra sommaren i outlet butiken som de har där med allt finskt och mycket mer fint. Den var inte billig men otroligt snygg.

    SvaraRadera
  2. Dom skulle jag vilja ha i mitt nya kök! Dom var ju bara helt underbara!!

    SvaraRadera
  3. Jättesnygga! Har också sett de här i någon inredningstidning och det verkar ju väldigt knepigt om de inte säljs här i Sverige...! Kanske är det bara butiken på Götgatan som har dåligt utbud?

    SvaraRadera
  4. Väldigt snygga! Jag förstår att du är sugen :)

    SvaraRadera
  5. Förra veckan fanns de i Outletbutiken i Gustavsberg *tipsar*

    /elina

    SvaraRadera
  6. Åh , TACK Elina för tipset! :-)

    SvaraRadera
  7. I have the little one, bought it in denmark :)

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!