måndag 4 juli 2011

Flera vaser


Efter en helg i Norrköping kom jag hem med två till färgglada vaser. Jag insåg att mina blommor inte riktigt var i form så jag slängde två av dem och bestämde mig för att i alla fall tillfälligt ha mina vaser i ett fönster. Vaserna hittade jag på loppisen i Himmelstalund som ligger i utkanten av Norrköping. Klicka här för mera info. Tanten jag köpte den vita vasen av trodde den var från Pukeberg. Någon som vet om det stämmer? Den stora gula har jag ingen aning om men för 10 kr fick den följa med hem. Den vita gick på 30 kr. Precis 43 minuter innan mitt tåg skulle avgå hittade jag en Myrorna-butik och pulsen steg....tyvärr hann jag bara snabbt "scanna av" men insåg att de hade betydligt lägre priser här än i Stockholmsområdet. Nästa gång blir det ett längre besök där!

12 kommentarer :

  1. Den vita kan vara från Lindshammar eller Fagerhult också...Pukeberg vet jag inte om dom gjorde den här typen av vaser...du får kolla runt lite!

    Den gula funderade jag också på, jag har sett en (större?), vit variant på en loppis, har dock ingen aning var den kommer ifrån...ska kolla i morgon vad den kostade om den finns kvar!

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt med vassamlingen i fönstret! Och visst är det spännande att testa lite nya jaktmarker! Vi får se vad vi hittar imorgon. ;)

    SvaraRadera
  3. Å vilken fin blogg!! Och vilka vackra vaser du har fått tag på!! jag lägger till dig i min blogglista genast!!

    SvaraRadera
  4. Fina tillsammans, och den nya vita var ju extra fin!

    SvaraRadera
  5. Så fina! Jag skulle själv vilja ha ett gäng vita i olika former. Toppenpriser!

    SvaraRadera
  6. Jättefina verkligen! Jag gillar Myrorna, här i stockholm är de överlägsna röda korset, medan i mindre städer är röda korset bäst tycker jag!

    sv: Det var det verkligen! En faktiskt, fast det räknas nog mer till antik, vi köpte inget där, även om det fanns en del fina remmare och smycken. Han hade även en del maskiner, vilket var en lite kul blandning tycker jag! Maskin och Antik!

    SvaraRadera
  7. Jättefina! Jag ska till Flen imorgon - vi får se om jag kan hitta någon loppis där. Tror precis som du att priserna är snällare utanför storstadsområdet.

    SvaraRadera
  8. Åh, vilken underbar vassamling. Minst lika fint i fönstret som blommor. :)

    SvaraRadera
  9. det blev ju riktig färgprakt där i ditt fönster! jag tycker absolut att det är snyggast att placera glas i ett fönster om man kan.

    SvaraRadera
  10. Jag har likadana som de två vaser man ser längst bort :)

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!