torsdag 23 juni 2011

Bimbo, Lindberg, Ternell

Idag har jag varit kompledig och efter en rejäl sovmorgon gav jag mig ut i regnet till Sundbybergs loppisar. Att "loppa" en vardag när de packat upp måste jag testa flera gånger. För detta var en fynddag utan dess like...var tvungen att ringa Porslinan och rådgöra lite...följande inköp blev det...ett uppläggningsfat från serien Linnea av Stig Lindberg. Tyvärr var det smutsigt och vid rengörning hemma så såg jag en missfärgning som verkar sitta under glasyren....nåja, 20 kr gick bort där. En orange vas av okänt ursprung för 10 kr. Hittade några assietter Palace av Ternell för Upsala Ekeby men vid närmare titt så var det nagg och blekt dekor så det fick vara. Men hos Myrorna kom det verkliga fyndet...fem djupa och fem flata tallrikar Bimbo för Rörstrand....jag funderade och kom fram till att jag inte behöver dem....men de var ju i bra skick...så jag kontaktade Porslinan som var intresserad av Bimbo så jag köpte dem för hennes räkning. 40 pix per del. Utöver det köpte jag också 8 kristallglas som jag tänkte ta med mig till midsommarfesten imorgon och överlämna till värdinnan och värden.




Puh...jag är alldeles matt....och glad!

8 kommentarer :

  1. Tack, tack, tack, tack, tack! Är så glad att du hörde av dig, du gjorde min dag! Och du fyndade dessutom fint till dig själv också, förstår att adrenalin-nivån måste ha varit hög! ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, Sumpan är ett riktigt loppis-eldorado! Och snyggt jobbat att fynda hos Myrorna, det är inte varje dag :-)

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint! Palace letar jag efter, gillar ju gult liksom :)

    SvaraRadera
  4. Linneafatet var ju jättefint! Klart värt 20 kr även om det hade en liten skada.

    SvaraRadera
  5. känner du till börsum mariefred? hittar inget större av honom när jag googlar...
    ha en fin helg//

    SvaraRadera
  6. Härligt Gila! Gillar den oranga vasen lite extra :)!GLAD MIDSOMMAR!

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!