lördag 25 juni 2011

Allers anno 1973

Jag fick denna Allers från en vän som hade köpt den för 2 kr på en kommunal återvinningsloppis. Den kom ut det eminenta året -73, dvs sammar år jag föddes. Då kostade Allers 2:60 kr så lite värdeminskning där :-) När jag bläddrade i tidningen så fastnade jag mest för reklamen som är lite annars än nu. Det gemensamma är väl att man vill sälja och även då fanns Kungen med i damtidningar. Artikeln om päls är knappast politiskt korrekt i dag.
Ps: Klicka på bilderna så blir de större.Ds.
En Volvo för alla stilar.
Pris från 675-1900 kr...1973...
Vad kostar en päls idag?
"Nu köper damerna klokt och vettigt
vad de behöver i pälsväg"
En ung Monica Törnell

Så här glad blir man om man använder tvål...
 Cirkelkaffet hade fina förpackningar !

Lego var populärt redan 1973.
Retrokök

7 kommentarer :

  1. Visst är det roligt att bläddra i gamla tidningar!

    SvaraRadera
  2. Det är så roligt med gamla tidningar, speciellt reklamen! Tänk att det finns de som faktiskt sparat veckotidningar i så många år, själv sparar jag sällan de jag köper...det kanske jag borde så den yngre generationen har något att bli fascinerade av om 40 år ;)

    SvaraRadera
  3. Kul med gamla tidningar, gammal reklam är ju oftast väldigt snygg. Nästa snygg nog att ramas in.

    SvaraRadera
  4. Roligt att du följer min fotoskola och det går givetvis hur bra som helst utan att redovisa läxan. :-)

    Trevlig söndag!!

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder, min ungdom.

    SvaraRadera
  6. Härliga reklambilder...Volvo gillas=)

    SvaraRadera
  7. Åh, gamla tidningar. Man kan verkligen skratta åt vissa saker i dem

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!