måndag 9 maj 2011

Tallrikar

Röda korset har små Kupanbutiker i många städer. Där finns det stor fyndchans då det ofta är äldre tanter som jobbar där och skänker antika /äldre saker. Dessa fina tallrikar från Upsala Ekeby i toppenskick hittade jag i en Kupanbutik. Den mindre assietten är också Upsala Ekeby men annan dekor...men jag hittade faktiskt två assietter i samma dekor som de stora, hemma hos mig själv....fynd glöms bort och kommer igen...:-)

Den svart-vita skärbrädan i bakgrunden fick jag av min syster och svåger vid senaste födelsedagen. Den är nyproducerad och jättefin. TACK! Finns hos Formverket.se

7 kommentarer :

  1. Den står och ser väldigt snygg ut;)

    SvaraRadera
  2. Jättefina! Jag har kaffeservisen av samma dekor som de stora tallrikarna. Kul att fynda..!

    SvaraRadera
  3. kupan finns i lilla mellerud också där jag jobbar :)
    med tanter i också ;)
    kram från dalsland//

    SvaraRadera
  4. Läckra! De stora med lövdekor var superfina!

    SvaraRadera
  5. Finfina tallrikar! Och skärbrädan var också snygg! :)

    SvaraRadera
  6. Jag har med ett par såna här djupa tallrikar. Tycker de påminner om Salix. :)

    SvaraRadera
  7. Sandra: Instämmer. Trodde först det var Salix, men icke. Undrar vilken som kom först?!

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!