lördag 9 april 2011

Lars Nyman


Tavlan i mitten fick jag ta hem gratis från en utomhusloppis som höll på att stänga för några år sen. Jag gillade trycket mycket och la ut en bild på PES och fick lite info om grafikern Lars Nyman. Han var konstnär och designer och hade ett screentryckeri fram till 1982 i Hammarby i Stockholm.

På PES fick jag även kontakt med en person som ville sälja två tryck till mig. När jag skulle skicka pengar så ville hon inte ha betalt utan ge dem till mig...så dessa tre tavlor är nog mina bästa fynd då jag inte betalat något för dem. ( eller jo, jag har betalat ramarna till två av dem...)

17 kommentarer :

  1. Jättefina, kul att du lyckats att få en liten samling genom att få dem skänkta!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar dem, formen och färgerna, de är så välbekanta så jag måste fundera på var och vem han är.

    SvaraRadera
  3. Ja det kan man ju verkligen kalla ett fynd! Och du kan ju bara ana hur jag sitter och smälter här när jag ser de söta små pippifåglarna... :)

    SvaraRadera
  4. Det är liksom ett oslagbart fynd. Väldigt snygga!

    SvaraRadera
  5. bara att gratulera!
    gratis är toppen och trycken är riktigt snygga :)
    kram//

    SvaraRadera
  6. Härliga tryck och vad snällt av kvinnan! PES ska lägga på minnet/Maria

    SvaraRadera
  7. Åh! Underbara gratis fynd!
    Ja än så länge har jag inte fyndat någonting helt gratis, så där slog du mig!!
    En krona är väl det minsta jag har lagt ut hitills.:)

    SvaraRadera
  8. åh hjälp vilka fina! :)

    SvaraRadera
  9. Fina fynd! Och mycket fint att kika på i hela bloggen! :-)

    SvaraRadera
  10. Efter att ha kollat runt på din trevliga blogg så konstaterar jag att det fortfarande finns vackra saker man kan drömma om...

    SvaraRadera
  11. Förstår att du gillar de tavlorna! Jätte fina!

    SvaraRadera
  12. Hoppas du hittar tidningen och att den kan inspirera! :-)

    SvaraRadera
  13. Supersnygga tryck!! De påminner mig om något.... Kan han ha illustrerat barnböcker också kanske, eller något sådant...? De ser så bekanta ut!

    SvaraRadera
  14. Jättesnygga! Gillar de rena linjerna i botten!

    SvaraRadera
  15. Den i mitten har jag också kommit över helt gratis. Vet du när den är gjord?

    SvaraRadera
  16. Lägger ut ett gäng Lars Nyman på tradera ikväll

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!