söndag 17 april 2011

Brödrost



Min syster skickade mig ett kort den 1 april. Den 14 april landade det på mitt hallgolv. Plötsligt fick snigelpost en betydelse. Det tog alltså 14 dagar för Posten att leverera ett kort. Det har hänt mig liknande saker tidigare. Eller värre. Min systers bröllops-tack-kort dök aldrig upp. Samma resväg då som nu. 100 mil. Enkel väg. Och det hittade inte fram. Nåja, kortet föreställer brödrostar och jag gillar det, vilket syster yster anade. Precis som min Elva brödrost.Inköpt i höstas för en billig penning. HÄR kan ni hitta flera retrokort!

16 kommentarer :

  1. Läckra kort! Och jag bara älskar elvan brödrosten.. <3

    SV: Mmm tårtan blev riktigt god och alla gäster gick sockerstinna härifrån.. ;) hihi..

    Glad påsk önskar jag dig också! =)

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Vilken fin brödrost, tycker också om de gamla, de var så mycket finare förr..

    Nu till din fråga: Jag har påbörjat en ganska stor tatuering som ska gå från handleden upp på axeln, vi började uppifrån så jag har gjort axelpartiet och runt mina runda armar till hälften av överarmen ungefär.. man är ju så jäkla känslig mot armhålan och så.. Jag hade bättre smärttröskel förr men har blivit känsligare tyvärr =( men man står ju ut för konstens skull =)

    SvaraRadera
  3. Åhh, nu blev jag nostalgisk. En sån brödrost stod på köksbordet när jag växte upp. Fulsnygg!

    Irriterande att posten tar såå lång tid på sig. Har några brevvänner per post men än så länge har posten skött sig :) Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. nice blog, kisses from spain

    SvaraRadera
  5. Underbara gamla brödrostar, som praliner!!

    Nu finns ett inlägg på min blogg om avklädningen av min gamla pinnsoffa :)

    Ha det fint //Petronella

    SvaraRadera
  6. SV: Javisst är dessa påskkycklingar underbara! =)

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  7. bara sladden!!! me like.
    vi hade en som såg ut som ett element och man fick öppna sidorna och vända på brödskivorna,
    livsfarligt! men snygg. tror den brann upp faktiskt.
    kram på dig och ha en fin start på påskveckan!

    SvaraRadera
  8. Fin brödrost. Var försiktig med elen bara, se till att sladdarna är hela på gamla prylar.

    Ps:
    Tack för inlägget hos mig. :-)

    SvaraRadera
  9. Säkraste sättet att få ett brev levererat är att leverera det själv! Bu för posten!

    SvaraRadera
  10. det var fint kort!
    Posten tar inget ansvar och att reka är svindyrt!

    SvaraRadera
  11. du!
    jag har två små damer i mitt senaste inlägg som vill veta sitt ursprung. har du någon aning?
    stod inget under dem.
    tack på förhand/kram :)

    SvaraRadera
  12. Tack för besöket i min blogg.
    Vilken söt brödrost, fin färg!

    Ha en fin kväll!
    Elina

    SvaraRadera
  13. Men vilka härliga kort! Och väldigt charmig brödrost! Jag såg en läcker turkos i helgen som jag var sugen på att köpa men den hade ingen sladd så då fick det va... Vill ju gärna kunna använda den också.

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig röd sladd du har på din! Mina är svartvita, dock original tygsladdar!

    Å vykortet blev jag lite avis på! :)

    SvaraRadera
  15. Louise Pedersen04 augusti, 2013

    Vilken tjusig brödrost! Jag har en nästan likadan, dock utan sladd. Får jag använda din bild till att efterlysa en sladd?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går bra att låna bilden!

      Radera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!