måndag 14 mars 2011

Lampfyndet



Så efter retromässan begav vi oss till en loppis i Sätra som Porslinan besökt som hastigast en gång. När vi kom ner i den ruffiga källarlokalen lät det Åh...ah...titta här...och genast var alla tre igång och letade och rotade runt...vi hittade alla något. Det bästa var att det gick att pruta ner priset! Mitt fynd blev denna lampa som troligen är en Luxus men den har tyvärr ingen etikett kvar. Retromässan var skoj men att fynda på en outforskad loppis var nog ännu bättre ! :-)

13 kommentarer :

  1. Grymt snygg! Jag hade slagit till direkt! Den lampbasen ser ut som en Alsterforsvas av PO Ström, är det plast eller porslin?

    SvaraRadera
  2. Det var det jag gjorde. Plockade raskt ner den då vi var tre på jakt där...fast Porslinans lampa var också grymt snygg! :-)

    SvaraRadera
  3. Klart det är en luxus lampa!!! lackat trä, acryl skärm + ytterskärm i troligtvis Marjatta Metsovaara tyg:) GRATTIS!

    SvaraRadera
  4. very very nice!! Snygga färger och mönster i tyget! // lill-sarran

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg! En i rött har jag önskat mig men aldrig fyndat (bara en blå)!Stort Grattis!

    SvaraRadera
  6. Åhhh vill ha :-)
    Vilket fynd!
    Se tillatt den hamnar på första parkett i hemmet.

    Trevlig vecka önskar Andreas på Retroprylar.

    SvaraRadera
  7. Den är så snygg!! Är så glad att du hittade den. :)

    SvaraRadera
  8. Grattis till fyndet!
    Visst är det Luxus, taklampan finns i minst 3 olika storlekar och även som bords variant.
    Tyget på skärmen heter "Mexico" och är ritat av Marjatta Metsovaara.

    SvaraRadera
  9. Lampan är helt underbar. Var i Sätra?

    SvaraRadera
  10. Tack för info Katrin. Skoj att det är Metsovaara-tyg :.-).Lampan är nog en mindre storlek så den har hamnat i hallen.
    Randiga tråden: Jag har mailat dig :-)
    Benny: Tror basen på lampan är plast faktiskt.
    Tack alla för kommentarer. Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  11. Helt underbar lampa! Förstår att du blev nöjd.. Ja källarloppisar är helt klart mycket mer skoj än mässor.. =)

    SV: Mmm lillprinsen är helkär i sitt "nya" och första också för den delen förkläde.. =)

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  12. oj oj oj, vilken lampa! me like.

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Tack för sist!
    Det var väldigt kul att ses!
    Jag blir gärna med fler gånger på loppis jakt eller mässor!
    Var ren tur att jag skulle med tåget annars hade mitt köp-stopp gått helt bananas på loppisen i Sätra! Fick med mej några tygalster dock..hehe..

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!