söndag 27 mars 2011

Antik och kuriosa mässan Kista 25 mars


Det blev ett besök på Antik och kuriosamässan i Kista igår.Jag mötte upp Porslinan och vi gjorde mässan under några timmar. Mycket bra mässa. Faktiskt bättre än antikmässan i Älvsjö enligt mig. Mer retro och en del "nya" trevliga säljare som inte har butik utan åker runt på mässor. Det kändes heller inte trångt trots att det var en hel del besökare. Tyvärr velade jag angående en gul stor golvvas att jag gick miste om den...lärdom: slå till när du ser något du gillar :-) men jag fick den på bild i alla fall. (Klicka på bilderna så blir de större).

Gissar att de flesta av "bloggfikarna" kommer göra något inlägg om mässan...

Randiga tråden
Femtiotalsjakten
Porslinan
Form 55
Tusen vaser
Prylodesign
Kerstin Kokk

12 kommentarer :

  1. Mina vänner som jag gick dit med, köpte en gul golv vas, undrar om det är den du talade om, om det är den du visar på bilden så är det samma. Jag är iallafall jättenöjd över allt tyg som jag köpte, det där största har jag redan klippt i och har hur mycket som helst kvar av. Kramar.

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder, kul att vi har så olika foton trots att vi gick tillsammans. :) Synd på golvvasen bara... :(
    Och jag håller med, tycker att det här var vårens bästa mässa. Men vi får väl se, vi har ju fortfarande Megaloppisen kvar att se fram emot!

    SvaraRadera
  3. Åhh det är synd att man bor för långt bort från allt skoj, men men.. =)

    SV: Ja badrocken trillade jag dit för direkt! <3

    SvaraRadera
  4. i dalsland har vi inte mycket till mässor precis, men gott om loppisar!
    vad mycket fint det fanns där du varit!
    kram och tack för fin blogg :)

    SvaraRadera
  5. Det ser ut som att det fanns mycket snyggt på mässan! Och vilka härliga färger! När jag cyklade hem i lördags efter jag pratat med dig, upptäckte jag att det var loppis på Ö-skolan här bredvid...Men den var en klen loppis, 5 bord med plastleksaker, cd-skivor och Rapson-jeans...Inga fynd där inte!

    SvaraRadera
  6. fina bilder..kul för er som kan fika tillsammans, jag önskar jag kunde varit med..

    SvaraRadera
  7. Vad fina grejer! Blir med nästa gång jag! Megaloppis såg jag tjillivippan skriva här minsann....vad är detta måntro ni hymlar om ;)...den vill jag bli med på tjejer!
    När och var? :)

    SvaraRadera
  8. Lät härligt! och det där med att missa grejer..hu, vad man missat på tradera! Hoppas på att de ska dyka upp en dag igen.
    Har sett den första filmen du nämnde och älskade den. Men "en profet" har jag missat! Är det mycke fransk hemmiljö i den?
    Kramar Lycke

    SvaraRadera
  9. Så tråkigt att du missade vasen, men någonting annat spännande och fint kommer säkert inom räckhåll snart istället.

    SvaraRadera
  10. Åh vad jag hade velat gå på den där mässan- men nästa gång! Sådär är jag också, velar och har mig men man får tänka på allt det fina man faktiskt lyckats fynda andra gånger, så känns det lite bättre! ;)

    SvaraRadera
  11. Tack för kommentaren på min blogg! Den gjorde att jag hittade hit till dig för första gången!
    Det blev ingen Antik och kuriosa-mässa för mig. Jag kände att det hade blivit lite saftigt med fjärde mässan på typ en månad. Hihi Fina bilder du tog där!

    SvaraRadera
  12. Kul att träffa ett gäng andra bloggare.

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!