fredag 7 januari 2011

Textil installation


Detta textila konstverk finns på en vägg i den stora konferansbyggnaden Garnisionen som ligger på Karlavägen i Stockholm. En gång förra året blev jag nyfiken på materialet när jag gick förbi så jag stannade till och kände på de hängande lianerna...då drog ett tjutande larm igång och en lampa började blinka...samt att det blixtrade till...jag blev så paff så jag stegade ut via en utgång och sen har jag aldrig mer rört konstverket. Men jag passerar där några gånger varje vecka. Och småler lite varje gång...:-)

(Det finns en skylt brevid som berättar om konstnären men den glömde jag förstås att fota.)

3 kommentarer :

  1. Inte trodde jag du var så busig ;).

    Jag är kär! Såg ditt underbara "årets sista fynd" tyg. Kan du tänka dig att byta en bit? Jag kan öppna mitt finaste finskåp, fyllt med läckra tyger, för att få en bit av detta att sy två kuddar av... maila mig gärna om du är lite på ;)

    /Mia :)

    SvaraRadera
  2. Det är svårt att inte "känna på" när det gäller tyger. Brittmari

    SvaraRadera
  3. Tack för att du delade med dig av den roliga historien, nu vet jag att jag inte ska försöka mig på att känna på det konstverket om jag är där någon gång. :)

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!