tisdag 4 januari 2011

Julklappen från Korpilombolo





Min barndomsvän vet att jag gillar retrofynd och av henne fick jag en oväntad julklapp som jag blev sååå glad över. I en färgaffär i Korpilombolo (Korpilombolo betyder: Ödemarksby invid litet tjärn) fann hon dessa rullar "med klisterpapper" eller Alkor kontaktfolie som det står på baksidan, med tydliga instruktioner hur man fäster det på underlag. Mönstren är så fina,särskilt gillar jag det blommiga....frågan just nu är bara VAD ska jag fästa folien på? Papplådor är en tanke...har Ni förslag??

Mannen i färgaffären hade varit lite förundrad över att någon ville köpa dessa rullar...min kompis syster såg också till att förse sig...innehavaren hade utbrustit något i stil med "hade det varit i Stockholm hade det väl gått att sälja men jag har haft detta liggande länge". Det är på landsbygden man kan göra riktiga fynd! Nästa inlägg blir om två W.Germany vaser...

PS. Fick sms av min bror idag att Myrorna öppnat en ny och stor butik i Jakobsberg (Sthlm) så vid tillfälle ska jag besöka den. DS.

9 kommentarer :

  1. Det finns mycket spännande att köpa på färghandlar! Jag har också sånt där kontaktpapper, och man kan ha det till massa saker, slå in böcker, ha som hyllpapper eller kanske pyssla med. Den blommiga var verkligen jättefin!
    Jag ska också försöka ta mig till myrorna i Jakobsberg!

    SvaraRadera
  2. Otroligt, så kul att du fick dem. Underbara, hade själv önskat dem. Brittmari

    SvaraRadera
  3. Oj oj vilka godbitar! Förstår att du blev överlycklig! =)

    Härlig blogg! <3

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  4. Vilken festlig historia och det är sant på landsbygden gör man fynden, inte i storstan inte. Ser med spänning framemot att se West Germany vaserna!!!!! Cinna

    SvaraRadera
  5. Åhh vad avis jag blir på det blommiga! Mönstret var ju helt outstanding wunderbaart ;-)
    Jag skulle nog gå bananaz och sätta det på allt möjligt löst och fast.....

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga färger det var på den blommiga varianten! Min första tanke är såklart hyllpapper i kökshyllor eller i botten på byrålådor etc. men det känns kanske inte så fantasifullt. Blir det spillbitar över kan man kanske fästa remsor runt glas och ha som ljuslyktor.

    Är sällan i Jakobsberg nuförtiden (bodde där i krokarna för några år sen), men nu fick jag en anledning att åka dit!

    SvaraRadera
  7. Kul överraskning, och den blommiga var ju magiskt fin!

    SvaraRadera
  8. Båda var fina! Om det finns flera "par" på djurpappret skulle jag göra ett memoryspel av det tror jag.

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!