lördag 23 oktober 2010

Tryckta tyger


Idag har jag hållit i en fiol värd 130 000 kr, jag har åkt en lång och härlig väg på landet, jag har pysslat med två vänner och jag har blivit så glad för jag har fått en bok som jag länge letat efter...Tryckta tyger av Inez Svensson. Jag har letat den på loppisar över hela landet i drygt ett år men jag har fått nöja mig med att låna den då och då på biblioteket. Idag besökte jag en kompis syster och vi (eh...jag...) började prata tyger och visade då boken som jag lånat från bibblan....varpå S utbrister men den boken har jag.....jag tittar aldrig i den....så du kan få den...varpå jag VA??! Är du säker...?? Ja ! svarade hon....och jag blev så GLAD! Lika glad som på julafton när jag var liten...:-)

8 kommentarer :

  1. Åh så kul att du fått tag på boken! Jag har också en del böcker jag vill ha... Men de är ganska nya, då de finns sällan på loppisar...

    SvaraRadera
  2. Boken är från 1984 och har inte tryckts mer sen dess (konstigt med tanke på att mycket hänt inom textilbranschen de senaste 20 åren)så enda stället att finna den är på antikvariat =dyrt eller loppiar = ovanligt. Så till slut blev den min.

    SvaraRadera
  3. Snacka om tillfälligheternas spel! Vad roligt!!!

    SvaraRadera
  4. Så härligt med bokgåva. Ibland är det så att det man önskar bara kommer till en om man lyckas vänta in tillfället. SOm kommer när man minst anar det...

    SvaraRadera
  5. En riktig lyckträff! Jag fick också ge en slant för mitt ex! Den är riktigt bra, så man önskar att en uppdaterad version kunde komma ut!

    SvaraRadera
  6. Herr Movarp: Jag har faktiskt mailat Liber förlag och önskat en uppdatering av boken. :-)

    SvaraRadera
  7. Grattis till boken. Vilken trevlig blogg du har.
    Själv hittade jag "Syboken" skriven av Inez Svensson och Gudrun Sjödèn med fina teckningar och mönster på loppis för fem kronor. Då blir man glad länge.

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!