lördag 30 oktober 2010

Loppisrusning


Idag har jag hunnit med fem loppisar. Ja, eller någon kanske kallas secondhand affär (Kupan) men ändå. Jag var i högform och kände nästan ett maniskt rus när jag promenerade runt till dessa loppisar. Den jag besökte först var Lions årliga loppis i Sumpan. Där fyndade jag allt. En duk från Gocken Jobs. En duk från Frösö handtryck. En barnbok som jag köpte av en pojke som sålde själv. Jag tyckte lite synd om honom så jag köpte den....brorsonen som gillar traktorer kan nog uppskatta den boken.Två sevärda DVD filmer i utmärkt skick och sen en gul plasthink....jag känner lite nördvarning där men alltså den är speciell....den är nämligen 4 kantig och har handtaget tvärsöver. Finns nämnd i boken Bruksföremål av plast. Dessutom räddade den mig när jag varit och handlat (och då besökte loppisen en andra gång ...) och min kasse gick sönder. Jag "nödköpte" alltså en gul hink att bära hem mina matvaror i. Fem kronor är ju inget att orda om. Hela kalaset gick på 75 pix. So long!

6 kommentarer :

  1. Ja, det är ju en Breger-hink! Den skulle jag gärna vilja ha! Det finns lock till också :)

    SvaraRadera
  2. Du är bra på att springa, tur det för att hinna med allt. Bra gjort.

    SvaraRadera
  3. Hinken skulle jag också velat ha.
    Den är ju riktigt fin.

    SvaraRadera
  4. Anna: Lock? Är det i annan färg? svart kanske?
    Randiga tråden: Jag var helt slut efteråt och vilade en stund innan bio på kvällen. :-)
    Lybtar: Ja, håller med om att den är fin.

    SvaraRadera
  5. Åh så kul med loppisar! Fina saker du hittat!

    SvaraRadera
  6. Bregerhink för fem pix! Härligt!

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!