lördag 11 september 2010

Antikvärldens dag i Solna




Idag har jag besökt Antikvärldens dag i Solnahallen. Mycket folk och varmt men massor av fina saker. Jag träffade två andra bloggare, Randiga tråden och Tusen vaser. Det var skoj att träffas på riktigt och prata lite. Träffade även "Rosa" som är aktiv på forumet Precis en sån. Också trevligt! Tyget köpte jag av Randiga tråden och lampan av en annan säljare på Antikvärlden. Vasen och smörbyttan Wasa från Rörstrand köpte jag på Kupan där jag var innan jag gick till Solnahallen. Jag lämnade till och med en påse textilier till Kupan, ska försöka att inte bara dra hem saker utan lämna bort också ;-)
UPPDATERING: Wasa i design av Stålhane, för Rörstrand 1962-67

5 kommentarer :

  1. Så roligt att ses, jag gick och köpte det där tyget. Kul att du är nöjd med ditt. Kramar Brittmari

    SvaraRadera
  2. Kul att träffa andra bloggare! Wasa är snygg. Har ett litet ugnsfat av den.

    SvaraRadera
  3. Måndag 13 september startar en veckas rea med 30% rabatt på alla Lunafigurer! Passa på!!!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Heisan!
    Så fine ting du fant på loppis! Elsker sånne lamper, men har ennå ikke funnet en.
    Ha en fin dag!
    Klem, Sølvi

    SvaraRadera
  5. Det var verkligen roligt att ses på Antikvärldens dag, känns som man känner varandra även om man aldrig setts tidigare. Det var väldans roligt att stå och sälja grejer, Antikhandlare vore kul att va:)

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!