tisdag 15 juni 2010

I sagornas värld




Idag slutade jag riktigt tidigt och har hunnit med massor...tre loppisar, ett besök hos cykelreparatören (som konstaterade att jag inte pumpat cykeln ordentligt sen var allt fixat, jag och cykelpumpar går inte ihop )några klädinköp och en yogurtglass slank också ner. Loppisfynden blev hela 22 coasters eller glasunderlägg som det heter på modersmålet. Inte för att jag behöver dem men jag hade tre innan och de jag hittade var i samma serie med sagotema...tyvärr var 21 likadana och 1 med annat motiv...ha..ha...får se om jag behåller alla....tror inte jag någonsin haft så många gäster så det behövts 22 glasunderlägg...liten tygstuv fick också hänga med hem. Någon som vet nåt om mina "coasters"?

5 kommentarer :

  1. Jag såg sådana för ett tag sedan sex stycken för 25 kr. med olika sagomotiv. Jag ska gå in och titta om det står något på dem när jag har vägarna förbi.

    SvaraRadera
  2. Jag har 3 st från samma serie I noas lilla kök..Tyvärr ingen info om dessa..

    SvaraRadera
  3. Det är nog ganska vanliga då...priset varierar...jag gav 20 kr för 22 stycken...på ett annat ställe har jag sett 20kr/styck...under mina står det inget alls. De är av plåtliknande material.

    SvaraRadera
  4. Svar: Den är ifrån lagerhaus men det var längesen jag köpte den.

    SvaraRadera
  5. Åh så roliga de var!

    sv: Tack så mycket! Det vet vi inte än, i mitten av Juli får vi redo på var vi kommit in, så det blir spännande!

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!