söndag 13 december 2009

Koppar


Denna kopp med fat fann jag billigt på ett av mina favorit second hand ställen här i 08 området. Fyra stycken koppar med fat närmare bestämt. Tyskt Bavaria porslin. Jag vet, inget större samlarvärde så, men jag gillar den enkla formen och att de var i mycket bra skick. Ofta kan man fynda på oväntade ställen som på små orters tillfälliga loppis. En gång om året är det en stor loppis i min barndomsstad. När den öppnas står folk i massor och trampar som en hjord kreatur...på slutet får man köpa en påse för 50 kr och plocka i så mycket man kan....och då kan man faktiskt fynda....om man vet lite om t.ex formgivare och porslin. I somras hittade jag bl.a. en Stig Lindberg bricka, ett gäng Rörstrands koppar av 70tals modell....

3 kommentarer :

  1. Cool hänkel på den koppen! Kul med en retrobloggare från grannstaden Sundbyberg! Jag lägger till dig i min blogroll nu.

    SvaraRadera
  2. Ja, eller hur! Brukar du gå till "sumpan" på loppisrundor? Lördagar är det nästan obligatoriskt för mig.

    SvaraRadera
  3. Så strikt med stil skulle jag säga!

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!